Ordbogsarkiv

Oversigt

9. september 2010

Cashflow

Cash Flow Cash flow betyder pengestrøm. Cash flow er et andet ord for de ind- og udbetalinger, der sker i en given periode. Cash flow er en pengestrøm....»

12. marts 2012

CISG

CISG CISG er en forkortelse for FN-konventionen "Convention on Contracts for the International Sale of Goods" som gælder for internationale aftaler om køb og salg af løsøre mellem erhvervsdrivende. CISG kaldes ofte den internationale købelov, da CISG indeholder regler om indgåelse af aftaler om internationale køb, parternes forpligtelser ved sådanne køb samt retsvirkningerne af parternes misligholdelse....»

9. september 2010

Culpa

Culpa Skyld. Culpa er den latinske betegnelse for begrebet "uagtsomhed", der er den centrale ingrediens i culpareglen. Man kan handle culpøst - hvilket vil sige, at man har opført sig uagtsomt....»

Bortvisning af teknisk direktør som blev udsat for ”CEO fraud” var uberettiget

Var det berettiget, da en virksomhed bortviste sin tekniske direktør i forlængelse af, at hun blev narret ...»

Arbejdsgiver dømt til at betale kr. 250.000 i sag om grov seksuel chikane

Det blev en dyr affære for en arbejdsgiver, som dels ikke sørgede for at en af virksomhedens kvindelige ...»

Fratrædelsesaftale (1)

En fratrædelsesaftale er en aftale mellem arbejdsgiver og en medarbejder om vilkårene for medarbejderens ...»

Udlejers krav vedrørende skjult mangel ikke fremsat uden ugrundet ophold

Sag BS-5817/2021-HJR (2. afdeling) K/S Hjortholm Bolig (advokat Sverri Dahl) mod L1 og L2 (advokat Stig ...»