Hensigtserklæring

En hensigtserklæring - eller letter of intent - ern erklæring mellem parter, som agter at indgå en aftale. En hensigtserklæring anvendes typisk inden en virksomhedsoverdragelse og beskriver parternes hensigt i forhold til virksomhedsoverdragelsen. Hensigtserklæringen er ikke i sig selv en bindende aftale mellem parterne, og selve virksomhedsoverdragelsen skal derfor følges op af en egentlig overdragelsesaftale. Hensigtserklæringen indgås typisk sammen med hemmeligholdelsesaftale inden en due diligence rapport skal udarbejdes.

Det Kongelige Teater frifundet af Højesteret for påstand om aflønning i strid med lov om tidsbegrænset ansættelse

Formålet med lov om tidsbegrænset ansættelse er blandt andet at sikre tidsbegrænsede ansatte mindst de ...»

Opsigelse af vordende far var ikke i strid med ligebehandlingsloven

Først Århus Byret og derefter Vestre Landsret har frikendt en arbejdsgiver, som opsagde en mand, der ...»