En hensigtserklæring - eller letter of intent - ern erklæring mellem parter, som agter at indgå en aftale. En hensigtserklæring anvendes typisk inden en virksomhedsoverdragelse og beskriver parternes hensigt i forhold til virksomhedsoverdragelsen. Hensigtserklæringen er ikke i sig selv en bindende aftale mellem parterne, og selve virksomhedsoverdragelsen skal derfor følges op af en egentlig overdragelsesaftale. Hensigtserklæringen indgås typisk sammen med hemmeligholdelsesaftale inden en due diligence rapport skal udarbejdes.
Det er vigtigt, at du som arbejdsgiver sørger for at planlægge og tilrettelægge gravide og ammende medarbejderes ...»
Ved en faglig voldgiftskendelse af den 22. juni 2023 blev en opsagt arbejdsmiljørepræsentant efter 5 ...»
Det følger af arbejdsmiljøloven, at der på arbejdspladser med mindst 10 medarbejdere skal vælges en arbejdsmiljørepræsentant. Arbejdsmiljørepræsentanten ...»
Lov om ansættelsesbeviser og visse arbejdsvilkår fastlægger med virkning fra den 1. juli 2023 de vilkår, ...»