En hensigtserklæring - eller letter of intent - ern erklæring mellem parter, som agter at indgå en aftale. En hensigtserklæring anvendes typisk inden en virksomhedsoverdragelse og beskriver parternes hensigt i forhold til virksomhedsoverdragelsen. Hensigtserklæringen er ikke i sig selv en bindende aftale mellem parterne, og selve virksomhedsoverdragelsen skal derfor følges op af en egentlig overdragelsesaftale. Hensigtserklæringen indgås typisk sammen med hemmeligholdelsesaftale inden en due diligence rapport skal udarbejdes.
Lov om arbejdsgiverens pligt til at underrette lønmodtageren om vilkårene for ansættelsesforholdet (ansættelsesbevisloven) ...»
Selvom det ansættelsesretlige udgangspunkt klart er, at en medarbejder sædvanligvis vil være forpligtet ...»
Personalegoder er goder, som arbejdsgiver stiller til rådighed for en eller flere medarbejdere. Personalegoder ...»
Barselsloven fastlægger de regler, der gælder om længden af den orlov, der kan holdes i forbindelse med ...»